maandag 9 maart 2009

Het laatste blok van Grandma's










De eerste baan van drie blokken van Grandma's Quilt is af, netjes met de kleine blokjes ertussen.
Voor de tweede baan had ik nog één blok nodig die niet af was , maar nu wel ( 2e foto)
88 besjes heb ik er de laatste dagen opgemaakt, een karweitje waar ik lang tegenop heb gezien, maar nu is hij klaar.
Om besjes te maken zijn er verschillende technieken, en voordat Nel me deze winter vertelde hoe het beter kan had ik de groene er al opzitten en de rode geknipt.
Alle 88 heb ik op stof omgetrokken met potlood en flink groter uitgeknipt , daarna aan de buitenrand omgeregen. Dan legde ik er een karton rondje in en trok de draad aan en perste het rondje nog even.
Zie de rest van de foto's , ook hieronder.
Maar netter wordt het als je het benodigde rondje twee keer zo groot maakt en uitknipt , wel een perfecte cirkel m.b.v. een garenklosje of zoiets, dan net aan de buitenrand met mooie gelijkmatige steekjes rijgt.
Trek je dan de draad aan , ontstaat een perfect rondje, en echt het werkt.
Dus nu verder aan de andere banen.

1 opmerking:

  1. Prachtig wordt je quilt.
    Ik heb er ook een van deze serie gemaakt maar dat was mijn eerste applicatie quilt dus er zitten nog wel wat foutjes in.
    Maar het is zo leuk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen