vrijdag 5 juni 2009




Zo, aan de grote tas moet nog een hengsel en de kleine is zover om te quilten, maar uit het boek begreep ik niet goed of de voering nu ook mee gequilt is, dus nog even studeren op mijn Japans.....Even kijken hoe ik dat oplos.

dinsdag 26 mei 2009

Weer een tasje






Wat is er schattiger dan een Japans tasje.....?

Een klein Japans tasje met een Sue-Bonnetje erop...

De stofjes zijn al uitgezocht en geknipt.

De zon

Click to get cool Animations for your MySpace profile
MySpace Codes!

maandag 25 mei 2009

Vrolijk toch ?






De onderste foto is de voering met een zakje met rits , alleen is dit zakje op deze stof erg moeilijk te zien.
De foto daarna is de hele voeringtas, en dan als de tas bijna af is en de bovenste foto, nou ja , dat spreekt voor zichzelf...
Het nadeel van deze tas vind ik de naad precies in het midden.
De volgende tas maak ik toch iets anders, iets dieper en de band iets smaller en ook van andere stof ,daar zie je die naad ook niet zo, maar dit was een proeftas.
O, ja de volgende tas wordt van de gestreepte stof een paar foto's terug.



Nog een stofje van Ikea, 1.40 m voor € 4.99.

donderdag 21 mei 2009

Volgende stap




De 1e tas is geknipt en het patroon ligt op de voering.

woensdag 13 mei 2009

Nog meer tassen



http://tinyhappy.typepad.com/tiny_happy/2006/06/shoulder_bag_tu.html

Schoudertassen, ook erg leuk, vooral om ze te maken.
De tas uit bovenstaande blog wordt het, met de stofjes van de foto, van Ikea, de markt en wat ik nog heb liggen.
Dus twee tassen ,één met de linkerstofjes en één met de rechterstofjes.
Niet gelijk, want ik vind dat het Japanse tasje eerst afmoet, en niet alles door elkaar, al zou ik dat wel het liefste willen.
Er zijn zoveel leuke dingen om te doen en te weinig tijd........

woensdag 6 mei 2009

Op de helft



Eén kant en de onderkant zijn af, nu nog een kant en het hengsel.

zondag 3 mei 2009

Besjes




De eerste besjes

Tasje





Inmiddels heb ik de ene kant van het tasje bijna af , alleen nog de besjes.

vrijdag 24 april 2009

Reacties


Inderdaad aan de bovenrand van het tasje zit zig-zag band, dit als antwoord op een reactie.

Trouwens heel erg bedankt voor alle reacties , ik vind het erg fijn om ze te ontvangen en te lezen.

maandag 20 april 2009

Japans tasje



De Japanse tasjes zijn zo schattig , dat ik het niet kon laten om er tussendoor eentje te maken.
Maar het boek waarin de tasjes staan is helaas in het japans, en daar heb ik toch even op gestudeerd , maar er stonden wel plaatjes in hoe je het tasje in elkaar kan zetten.
Inmiddels had ik de benodigde stofjes en kon ik dit weekend beginnen.
De afmetingen van de benodigde stofjes stonden erbij en die heb ik extra groot uigeknipt , omdat er nog gequilt zal worden.
De voor en achterkant zijn gelijk en de bodem is een cirkel.
Op onderstaande foto's zie je hoe het er uit ziet.
Op de zijkant van het tasje , zowel aan de voor als achterkant, staan takjes met besjes geappliceerd en geborduurd.
Nu bleek volgens het boek, of ik heb het zo begrepen, dat de takjes overgenomen zijn met een lapje niet rekbare vlieseline.
Dan kun je met uitwasbare stift dwars door de vlieseline de takjes op de stof overbrengen.
Ik vind het een uitkomst , die ik graag met jullie wil delen.
Nu eerst de blaadjes appliceren, en daar wil ik graag een stevig stukje in doen, zodat de blaadjes op de stof liggen.De kleuren voor de blaadjes en besjes staan op de foto's.
Dan de takjes borduren en dan eerst quilten, ieder lapje in een andere richting rechte lijnen met een afstand van 2 cm.
En daarna de besjes, ook mooi dik en bovenop de stof.
Daar komen nog de foto's over.



dinsdag 14 april 2009

Quilten



Bovenstaande quilt wil ik met de hand quilten, met een raster (diagonaal) van 1".
Door de blokachtergronden en de sashings.
In de ditch om de applicaties en de flying geese.
Ook nog om de blokken.

zondag 5 april 2009

De tuin begin april

 
Posted by Picasa

De top van Grandma's Country Album II zit in elkaar.



Grandma's top is af.

Aan de waslijn tussen het wasgoed zie je gelijk hoe groot deze quilt is.

De laatste maanden dat Ineke van Pagee les gaf in het quilten hier op Walcheren heb ik nog veel van haar geleerd o.a. de beginselen van het appliceren.Volgens mij was dat 2004/2005.
In een Amerikaans tijdschrift vond ik een paar blokken van deze quilt en nu bleek dat Ineke het boekwerkje, met de uitleg hoe je deze quilt kan maken, in haar bezit had. Ik mocht het copieren en ben er mee begonnen.
Maar daarna vorderde het maar langszaam.
Deze winter wilde ik deze quilt toch wel erg graag afmaken, maar ik wist niet of ik het geheel volgens het boekje zou doen.
In die tijd had ik les van Nelly Schipper en zij adviseerde me om de quilt toch af te maken zoals het in het boek staat, met wat handigheidjes van haar, die in onderstaande berichten staan, ben ik er toch aan begonnen en nu ben ik blij dat ik het gedaan heb en ik ben er best trots op dat hij zo mooi is geworden.

zaterdag 28 maart 2009



De laatste loodjes



De Flying Geese : hiervoor heb ik 352 vierkantjes gesneden van middel- en donkere stoffen. 176 rechthoeken van een lichte stof. De donkere stoffen op de lichte genaaid met de machine , zie bovenstaande foto's. En dan alle gansjes aan elkaar genaaid.
En dan alle randen aan de quilt en kan ik hem gaan sandwichen.

zondag 22 maart 2009

Nog meer impressies






Deze foto's heeft Anneke gemaakt , en ik heb toestemming om ze op mijn blog te zetten.
Vooral door de onderste foto werd ik getroffen, een heerlijke quilt.
Het is fijn werk om te doen, ik heb een stuk af maar laat het nog niet zien, verrassing voor iemand....
Als ik deze quilt zo zie zou ik maar wat graag beginnen om ook zoiets te maken.

Alvast een kleine impressie

 

 

 

 
Posted by Picasa


De bovenste foto had de eerste prijs en is volledig 'reverse' geappliqueerd.
Inderdaad erg mooi gedaan.