maandag 20 april 2009

Japans tasje



De Japanse tasjes zijn zo schattig , dat ik het niet kon laten om er tussendoor eentje te maken.
Maar het boek waarin de tasjes staan is helaas in het japans, en daar heb ik toch even op gestudeerd , maar er stonden wel plaatjes in hoe je het tasje in elkaar kan zetten.
Inmiddels had ik de benodigde stofjes en kon ik dit weekend beginnen.
De afmetingen van de benodigde stofjes stonden erbij en die heb ik extra groot uigeknipt , omdat er nog gequilt zal worden.
De voor en achterkant zijn gelijk en de bodem is een cirkel.
Op onderstaande foto's zie je hoe het er uit ziet.
Op de zijkant van het tasje , zowel aan de voor als achterkant, staan takjes met besjes geappliceerd en geborduurd.
Nu bleek volgens het boek, of ik heb het zo begrepen, dat de takjes overgenomen zijn met een lapje niet rekbare vlieseline.
Dan kun je met uitwasbare stift dwars door de vlieseline de takjes op de stof overbrengen.
Ik vind het een uitkomst , die ik graag met jullie wil delen.
Nu eerst de blaadjes appliceren, en daar wil ik graag een stevig stukje in doen, zodat de blaadjes op de stof liggen.De kleuren voor de blaadjes en besjes staan op de foto's.
Dan de takjes borduren en dan eerst quilten, ieder lapje in een andere richting rechte lijnen met een afstand van 2 cm.
En daarna de besjes, ook mooi dik en bovenop de stof.
Daar komen nog de foto's over.

1 opmerking: