vrijdag 27 juli 2012

Ketting



Maar van mijn zusje kreeg ik ook iets moois een ketting die ze zelf heeft gemaakt van schelpen die ze heeft gevonden op Vlieland , waar ze ook woont. Nou wie wil er nu niet zo iets moois hebben.
Ze verkoopt ze ook bij bosjes, in allerlei uitvoeringen.

Wie interesse heeft meldt zich maar bij mij en natuurlijk ook erg leuk als kadootje.....

Tasjes




Zo , nu zijn ze alle twee af en inmiddels van eigenaar veranderd. Ik heb ze aan mijn zusje gegeven...als troost voor een grote quilt die nog lang niet klaar is.
Daar wist ik me geen raad meer, maar inmiddels is de inspiratie gekomen en ga ik er dapper mee verder.

zondag 15 juli 2012

Foto



Wij hebben twee Chow-Chows gehad , maar dit is wel een hele forse, en die manen, die maken hem helemaal gigantisch..

Vervolg nieuw tasje


Tot hier ben ik gevorderd.....

zondag 8 juli 2012

Foto


Zo nu en dan wil ik graag met jullie een foto delen die ik op facebook of twitter vond.
Ze ontroeren me of er zit een mooie herinnering aan.
Dus dit is de eerste.
Beelden zeggen heel vaak meer als woorden.

Uit de tuin...


Nieuw tasje




Het volgende tasje.....heerlijk...., deze is wat langer, en ik heb er wat stofjes bijgehaald.

vrijdag 29 juni 2012

Klein projectje




Ja hoor het is gelukt, het kleine tasje is af....wat ontzettend leuk om te doen. Vooral de Japanse geweven stoffen hebben mijn voorkeur, soms afgewisseld met gewone stoffen.
Er zullen zeker nog meer volgen...
Voor alle duidelijkheid het is het kleine tasje en het meet 6 bij 12 bij 2 cm.
Wel jammer dat de kleuren een beetje flets zijn , in het echt zijn de kleuren veel warmer.

zaterdag 23 juni 2012

Klein leuk projectje


Even wat anders, even een nieuw lief klein projectje. Een heel klein tasje , 8 bij 15 cm.
Toen ik al de kleine stukjes geknipt had, dacht ik : waar begin ik aan.
Dus het is weer een hele ( kleine ) uitdaging.

dinsdag 29 mei 2012




Een paar foto's uit de tuin, het was er een waar paradijsje de laatste dagen.

vrijdag 18 mei 2012

Een bloemetje om weg te geven



Zonder ook maar enige afbreuk te willen doen aan alle andere blogsters, die stuk voor stuk mooie blogs en verhalen maken wil ik toch graag met jullie een paar blogs delen die de afgelopen weken mijn hart hebben geraakt. Naar wie ik iedere keer weer ging kijken.....

http://irena-irenadolmans.blogspot.com/

Omdat ze nu zo veel meemaakt en ik het zo'n mooie sterke vrouw vind.

http://quibiquilts.blogspot.com/

Voor haar geldt eigenlijk het zelfde.

http://gloriousapplique.blogspot.com/

En deze vrouw deelt haar kennis , het kost ook vast erg veel tijd, en wij mogen er van leren...

http://katedaviesdesigns.com/

En deze wil ik jullie niet onthouden....zo apart, zulke mooie foto's.

zondag 13 mei 2012

Tas


En de tas is ook klaar...met de versteviging is hij wat aan de stijve kant geworden, maar toch vind ik het een succes en weer erg leuk om te doen.

Voorjaar


Het voorjaar heeft zich nu goed in de tuin gesetteld, heerlijk was het vandaag.

zondag 29 april 2012


Alvast de eerste foto's van mijn nieuwe tas, een lekkere grote.....

zondag 15 april 2012



Zomaar een foto omdat ik niks anders te melden heb, van handwerken komt helaas niet veel.....
Al ben ik met handtassen begonnen , dus kom ik gauw met foto's....

woensdag 7 maart 2012

Een probeerseltje ...of het staat in de lijst...wat vinden jullie ...ik weet het nog niet....

zaterdag 11 februari 2012

De laatste sneeuwfoto

Groot Abeele in de sneeuw......

vrijdag 3 februari 2012

Sneeuw


Genieten sneeuw...sneeuw in Zeeland..
In twee uurtjes viel er een flink pak.
Inmiddels is het zonnetje er weer bij, dus dubbel genieten.

zaterdag 21 januari 2012

Nieuw werkje

Wat is dit leuk om te doen , weer heel iets anders.
Ook ben ik al een stuk verder met het quilten van de winterquilt, het middenstuk is voor een kwart klaar.